مصر البلد الاخبارية
جريدة - راديو - تليفزيون

تأثر زينه بسبب حادثه معهد الأورام

14

بقلم  – سميرة جمعه:

أعلنت الفنانة زينه انحيازها العاطفي لحادثه معهد الأورام يوم الأحد السابق داعية للتبرع من اجل اعاده ترميمه.

و نشرت زينه صوره علي موقع التواصل الاجتماعي ” الانستجرام ” لسيده تحمل طفلها في حضنها و تبكي و علقت زينه أنها عاجزة قدام نظره الرعب في عين الست دي.

و أضافت أن خوف الست بيزيد بعد ما كان خوفها من المرض نفسه جالها خوف اكبر من المرض نفسه و قمت بالدعاء علي الجماعات الارهابيه قائلة حسبي الله و نعم الوكيل.

قد يهمك ايضاً:

مهرجان دبي للكوميديا 2024 يستضيف مجموعة جديدة من نجوم…

تعاون استثنائي بين “دو” و”شاهد”…

و أبدت تعاطفها الشديد مع هذه الحادثة قائله أن الواحد عنده كام وجع و مرارة غير طبيعيه و عجز من نظره الأم اللي ربنا العالم بقلبها و اللي فيه .

و قامت في نهايه الحديث بوضع هاشتاج حداد علي أطفال مصر المرضي معلقه بان الحداد هذه المرة أمر صعب

و لاقي هذا المنشور علي الانستغرام العديد من التعليقات و كان هناك العديد منها منحازين عاطفيا الي المنشور و لكن كان هناك بعض التعليقات الاستثنائية مثل قام احد المتابعين بمهاجمتها قائلا

“طالما انتي قلبك وجعك متساعدي الناس دي و كل الاطفال بدل الساحل و الحفلات ال بالملايين ” و اثار هذا التعليق غضب الفنانه زينه فردت قائلة “اتنيل و النبي مش وقتك خالص  الواحد قلبه بيتقطع بجد اسكت خالص انا بموت و مش فايقالك ” و اضافت في تعليق اخر بأنها اتبرعت و كل متقدر تتبرع هتتبرع منفعله علي الشاب ” مبسوط كدا كان لازم اقول”

و كان هناك تعليق استثنائي يطلب من مستشفي 57357 اخذ مرضي معهد الاورام  قائلا “احنا عارفين انكم مبتقبلوش اي طفل لخذ ابره من برا المستشفي من اجل التصنيف العالمي و لكن اعتقد ان اطفال مصر اهم من التصنيف العالمي لان الاطفال دي ملهمش مكان “

اترك رد