مصر البلد الاخبارية
جريدة - راديو - تليفزيون

هجوم على عصام عبد المنعم بعد مطالبته برحيل فرجاني ساسي

28

كتب – أحمد مصطفى:

هاجم عدد من رواد السوشيال ميديا عصام عبد المنعم رئيس اتحاد الكرة السابق ، بعد قيامه بتوجيه انتقادا شديد اللهجة إلى اللاعب التونسي فرجاني ساسي، وذلك خلال حلوله ضيفا على أحد البرامج في قناة الأهلي، مطالبا بمعاقبة اللاعب وترحيله خارج مصر وإلغاء إقامته.

مما أثار عصام عبد المنعم لكثير من الجدل بعد تعليقه على واقعة طرد لاعب الزمالك فرجاني ساسي في مباراة فريقه أمام النادي المصري البورسعيدي.

وتعرض فرجاني ساسي لاعب وسط نادي الزمالك للطرد، بعدما أشهر حكم اللقاء أمين عمر البطاقة الحمراء في وجهه عقب اعتراض اللاعب عليه ونزعه سماعة الأذن عنه، وهو ما اعتبره الحكم سلوكا يستوجب الطرد.

وعقب بعض رواد السوشيال ميديا على كلام عصام عبد المنعم

قال خالد بيومى : اذا كان فرجاني ساسي اخطا فهي مباراة لكرة القدم هناك لوائح وقوانين تنفذ علي الجميع .. ولكن الخطأ الاكبر هو كلام كابتن عصام عبد المنعم رئيس الاتحاد المصري السابق لكرة القدم .. لذا وجب عليه الاعتذار لكل الاشقاء التوانسة وكل الاعبين المحترفين علي ارض مصر . خطأ لاعب اقل من خطأ مسؤال

قد يهمك ايضاً:

وزير الرياضة: منح مصر حق استضافة وتنظيم كأس العالم للأندية…

حيث قال اسلام مجدى: يعني إيه رئيس اتحاد كرة سابق يطلع يطارد بترحيل لاعب عشان عمل مشكلة في الملعب؟ أي كانت المشكلة مش في اتحاد وفي لجنة انضباط؟ هي جريمة؟ هو غلط وهيتعاقب في إطار اللائحة وخلاص، ترحيل وكلام غريب مش منطقي ومش مفهوم فأتمنى يكون في ضوابط عشان البرامج بقت بتقول أي كلام الحقيقة ومش منطقي.

في إطار منطقي لكل حدث في كلام ينفع يتقال ومينفعش يتقال، وتاني لو مش هتوزن كلامك وانت على الهوا أو هتقول كلام يحتاج توضيح طويل بعد ما قلته فمتقولوش أفضل، لكن مفيش حاجة اسمها غلط ومغلطش، لاعب زيه زي أي لاعب في الدوري يتعامل بنفس المعاملة للمحلي، وده نظام احتراف، غلط هيتعاقب وانتهت.

 

اترك رد