مصر البلد الاخبارية
جريدة - راديو - تليفزيون

هجوم البلوجر مريم سيف على محمود الليثي

3

 

وقع خلاف كبير  بين الفنان محمود الليثي والبلوجر مريم سيف، ليكون حديث وسائل التواصل الاجتماعي التي وفرت منصات مباشرة لتواصل المشاهير مع جماهيرهم، وتلقي ردود أفعالهم بطريقة أسهل وأسرع، ومنهم من يستغلها في نشر تفاصيل الحياة المهنية والشخصية والصور والفيديوهات، بل وأحيانا الدخول في مناوشات ومشادات حادة، بعدما كتب محمود الليثي، عبر حسابه على «فيسبوك»:  عشان لما نقول الإنفلونسرز مش شغلانة، تسمعوا الكلام…..

لترد عليه  البلوجر مريم سيف، عبر خاصية  ستوري  خلال حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات  إنستجرام ، كاتبة:  وأنت شغلانتك إيه؟ مش قدام الكاميرا زينا ولا إيه؟ ولو الكهربا قطعت بتنطفو أنتوا كمان ولا إيه النظام؟ قالك إنفلونسر مش شغلانة، على الأقل إحنا لينا نفع عنكم والله.. طب خلي ممثل كبير يتكلم طيب، يا جدع مش كده.. أنا قولت محمود حميدة بيتكلم مثلً،ا اتخضيت لما لقيته محمود الليثي .

 

هجوم البلوجر مريم سيف على محمود الليثي

 

قد يهمك ايضاً:

وزير الرياضة: منح مصر حق استضافة وتنظيم كأس العالم للأندية…

ولم يتوقف النقاش إلى هذا الحد، ليرد «الليثي»: «بصي يا أستاذة ياللي مش عارفك، أولًا أنا مغلطش فيكي لشخصك وأنتي غلطتي فيا.. ثانيًا أنا ليا أصحاب كتير أنفلونسرز وأشهر منك بمراحل، أخدوا الموضوع بهزار عادي، ده لأن فعلًا ديه مش شغلانتهم الأساسية.. ثالثًا لو أنت شايفة إن الممثل مش بينفع الناس، وأنتي بتنفعيهم، فده قلة فهم منك، وده مش هلومك عليه، عشان دي حاجات مينفعش نشتريها.. بنتولد بيها».

وتابع محمود الليثي: «رابعًا كونك تقولي ده مكنش معاه 10 جنيه يركب مترو، وتتريقي على ده، فده مصدر فخر ليا، إني كنت أمل لشباب كتير أنهم يبدأوا من الصفر وينجحوا، ورحلة كفاح انبسطت إن الناس تعرفها.. خامسًا الفن ده مهنة زيه زي الطب والهندسة، ولو حضرتك بتقرأي في التاريخ، هتعرفي إنه موجود من يوم ما اتوجدت الحضارة وغير شعوب عملت ثورات، مش مرتبط بالكهرباء زي ما بتقولي».

واختتم الفنان الشاب، حديثه مع البلوجر: «أخيرًا لو الأستاذ محمود حميدة شاف كلامك ده، كان هيخليكي تعتذري للفن والفنانين كلهم، اللي بتقللي من دورهم، وكان هيفهمك إزاي تتكلمي بأسلوب راقي عن كده».

 

هجوم البلوجر مريم سيف على محمود الليثي

ومريم سيف هي  فتاة في بداية  العقد الثالث من العمر،  تعمل بلوجر عبر مواقع التواصل الاجتماعي، تقوم بالدعايا للعديد من منتجات العناية بالبشرة والشعر، وماركات الملابس، والتطبيقات المختلفة،  تخطى متابعي حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام  المليون متابع، وتتصدر التريند بين الحين والآخر  بسبب صورها التذكارية مع زوجها فقط.

 

التعليقات مغلقة.