مصر البلد الاخبارية
جريدة - راديو - تليفزيون
رئيس مجلس الإدارة:
السيد حمدي
المشرف العام:
مصطفى عيد
رئيس التحرير:
كمال سعد

سمراء النيل زينة فى حوار خاص مع عمرو أديب: بداياتى كانت قوية جدا.. ونجاح “الليلة واللى فيها” انتصار كبير جاء فى وقته

كتب / احمد حسين الجندي 

 

قالت سمراء النيل النجمة زينة خلال لقاء لها مع الإعلامي عمرو أديب عبر قناة MBC مصر، إنها سعيدة بنجاح مسلسلها “الليلة واللى فيها”، لأنه شكل طوق نجاة بالنسبة لها من الأزمات التي مرت بها سابقاً، مشيرة إلى أن استمرارها في عالم التمثيل كان متوقفاً على نجاحه، وأضافت زينة: “أنا سعيدة جدا بالمسلسل، وكنت حاسة إن في سكاكين محطوطة على رقبتي بالعمل ده، يا إما أندبح بيها، يا إما ربنا ينقذنى من الشر اللي حواليا وينصرني، والحمد لله ربنا مافرحش حد فيا”.

قد يهمك ايضاً:

تعاون  بين وزارتي  ” البيئة ” و الانتاج الحربى…

الدكتورة ياسمين فؤاد  تشارك فى ندوة  تحت عنوان “تحديات…

بين الاقسام 1

وأشارت النجمة زينة إلى أن أحد الأشخاص تدخل لمنعها من التمثيل على مدار 5 سنوات ماضية بطريقة غير مباشرة، وتابعت: “ممكن يمنعوا حد يشتغل بإنهم يتكاثروا عليه، وبطريقة غير مباشرة من غير كلام، في ناس مؤذية”، وواصلت: “أنا قعدت 5 سنين حد قافل علي الشغل في مكان معين، وماكنتش فاهمة في إيه، مع إني ست مصرية ومن حقي أشتغل وأنا أولى من أي حد، وبعض الناس قالوا إني عايزة أربي ولادي ومش عايزة أشتغل، طيب أربيهم إزاي؟ أنا مش فاتحة فرن في البيت”.

وأوضحت أنها عانت من الشائعات التي لاحقتها حول التأخر عن التصوير وهو ما كان يدفعها للانسحاب من المسلسلات لتجنب المشاكل، وأضافت: “من أكثر الحاجات اللي بتتقال عني إني بتأخر، وعادي ممكن نتأخر، وده مش بيضيع مني المسلسل لكن أنا من الكلام الكتير بانسحب لأني مش عايزة دوشة، وعايزة أعيش في سلام وأعمل شغلي كويس وأنجح”، وأكملت حديثها :”بداياتي كانت قوية جدا ثم مريت بفترة صعبة وكنت أرفض أعمال بشكل غير منطقي، وكنت مهملة في شغلى لأنى كنت صغيرة”. وسألها الإعلامي عمرو أديب، عما إذا كانت المرأة تستطيع العيش بدون رجل، قالت: «الست ممكن تعيش من غير راجل؟.. أنا بعدت عن واحدة صاحبتي بسبب الكلمة دي، الست لازم تخدم نفسها وتشتغل، عندك ولاد ممكن يتعقدوا، تحملي النتيجة إنك بقيتي أم وخليكي جدعة واشتغلي”، مؤكدة أن أولادها أولوية بالنسبة لها وتهتم بنجاحهم، مؤكدة أنها تؤدي كل أعمالها بنفسها، وفي بعض الأحيان قد تقل أولادها بالسيارة إلى المدرسة، وتذاكر لهم دروسهم.

يذكر أن مسلسل “الليلة واللي فيها” الذي عرض عبر منصة شاهد، قد حقق ردود فعل واسعة لدى الجمهور، وهو مكون من 6 حلقات، وبطولة زينة، محمد شاهين، مطرب الراب أبي يوسف، سماح أنور، علاء مرسي، آلاء سنان، بكري خالد، وعدد آخر من الفنانين الشباب. من تأليف محمد رجاء، وإخراج هاني خليفة في أول تعاون يجمعه بالفنانة زينة .

التعليقات مغلقة.